1 september 2017

Oproep aan alle Nederlanders die in de Hondón vallei wonen.

Beste landgenoten,
Zoals u mogelijk al wist, organiseerde Club Frailes o.l.v. Richard de Ste Croix in de zomer een aantal straatfeesten. U reserveerde een tafel in het gemeente-huis, nam uw eigen eten en drankjes mee, er was live muziek, een loterij, en we hadden een feest! Deze avonden werden druk bezocht door alle nationaliteiten en waren de afgelopen 5 jaar een groot succes.
De voorbereidingen zoals, het versieren, lichtjes, tafels, stoelen en podium opbouwen werden hoofdzakelijk door Engelsen gedaan. Nu sprak ik Richard kortgeleden en vernam van hem dat die feestavonden niet meer zullen plaatsvinden vanwege gebrek aan vrijwilligers die nodig zijn om de voorbereidingen te treffen.
Richard verweet mij een beetje dat de Nederlanders er nooit bij waren om te helpen zo’n feestavond te organiseren. Waarop ik antwoordde “we zijn ook nooit gevraagd” Ik was de mening toegedaan dat dit initiatief bij de Engelsen lag. Nu is er geen onwil bij Richard, maar zijn vrijwilligers worden ook een dagje ouder en vinden het welletjes na zoveel jaren.
Ik doe een oproep aan een ieder die bereid is een aantal dagen per jaar beschikbaar te zijn om mee te helpen deze geweldige straatfeesten in stand te houden. Voelt u zich nog fit genoeg om mee te doen? Ik wel!
Bij voldoende aanmeldingen wordt een avond georganiseerd om u uitleg te geven wat uw taken mogelijk kunnen zijn.
U kunt zich aanmelden per mail naar richard@clubfrailes.org

Vriendelijke groet,

Jan van Droffelaar