18 november 2016

Problemen met de Philips decoder M7 DSR7141/22 bij TV-Vlaanderen en CanalDigital



Volgens berichten op internet hebben veel abonnees van TV-Vlaanderen en CanalDigitalen  sinds enige tijd problemen met deze decoder. 
Dagelijks valt deze decoder enkele keren uit en dan krijg je een stilstaand beeld op je TV. Stroomloos zetten en terug opstarten was de enige oplossing. Niet handig als je juist een spannende film aan het bekijken bent.
Van TV-Vlaanderen kreeg ik recent onderstaande mogelijke oplossing. Ik heb ze toegepast en al een hele dag heb ik geen uitval meer. Hopelijk blijft het zo.
1) Zet de decoder in stand-by en wacht totdat de klok op het display verschijnt.

2) Druk nu op de groene toets op de afstandsbediening (naast de andere gekleurde  toetsen) en wacht tot uw decoder weer aangaat en op het scherm het Hidden Menu verschijnt. Om dit te bereiken moet u ongeveer 10 seconden op de groene toets duwen.

3) U wordt gevraagd om een pincode. Deze is 756839. De overige 4 cijfers staan vermeld op uw scherm, achter de tekst Current Time:. Staat daar bv. 01:15AM dan gebruikt u de pincode 7568390115.

4) Er verschijnen enkele opties op uw scherm, kies de tweede, Recovery.

5) Nu opent er een menu met 5 opties. Kies voor de optie Flash Recovery. U wordt gevraagd om te bevestigen, duw dus op OK. Bijna ogenblikkelijk krijgt u een venster met Feedback te zien. Klik op OK en u komt weer in het menu dat u in het begin van deze stap te zien kreeg.

6) U kiest nu voor Eeprom Recovery en volgt de aanwijzingen op het scherm (OK drukken)

7) Kies nu de optie Appstore Recovery. Ook hier wordt er gevraagd om te bevestigen, dus duw ook hier op OK. Deze stap duurt iets langer. Nadat deze stap gedaan is krijgt u weer een venster met Success te zien. Duw weer op OK.

8) U komt weer in het menu van daarnet. Duw nu op de toets EXIT op uw afstandsbediening. Uw toestel toont nu de mededeling Your STB will be rebooted in a few seconds. Wacht tot uw toestel weer aangaat.

9) Op het display van het toestel komt INIT. Even geduld tot uw toestel aangaat.

10) U zal de eerste installatie weer moeten doorlopen.

11) Nadat dit voltooid is zal uw toestel een blauw scherm tonen en de software bijwerken.

12) Hierna gaat uw toestel zich een laatste keer herstarten.

Uw toestel zou nu in orde moeten zijn.

(ContactMail [#176076] TV-Vlaanderen aan Wim Kuyps 18/11/2016)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen