21 februari 2015

Nieuwe start van AVOLÓN in Hondón de la Nieves?


Nieuw bestuur en medewerkers gezocht.     

Ongeveer een jaar geleden sloot de kringloopwinkel van  AVOLÓN in Hondon de las Nieves haar deuren. Op vraag van vele  inwoners wil AVOLÓN een nieuwe start  maken.

Daarom zoekt AVOLÓN, "ayuda voluntaria al necesitado en Hondón de las Nieves", een nieuw bestuur en gemotiveerde vrijwilligers om de kringloopwinkel met caritatieve doeleinden te heropenen.

Van Berta kregen we onderstaande open brief:

Mijn bedoeling is altijd geweest een vereniging op te richten ten bate van de gemeenschap en in samenwerking met de Spaanse gemeenschap.

Helaas is gebleken dat dit te idealistisch gedacht was, de Spaanse gemeenschap is niet bereid mee te werken aan een dergelijke vereniging, men heeft zich bij het bestuur van Avolon aangesloten om mij de gelegenheid te geven de vereniging op te richten, maar verder helemaal niets, maar dan ook echt niets om samen te werken, geen overleg, geen steun , helemaal niets betreffende de vereniging.



Vandaar dat ik om de vereniging te laten bestaan helemaal alleen gewerkt heb al die jaren.

Later heeft zich bij mij aangesloten als vice presidente Nieves en samen met haar heb ik de kringloop winkel geopend, met hulp van twee Engelse dames.

Langzaamaan werd steeds duidelijker dat niemand zich wilde melden voor het bestuur en heb ik de brui eraan gegeven te proberen de vereniging en haar werk voort te laten bestaan.

Op het ogenblik bestaat de vereniging weliswaar nog, maar ik heb noch de kracht, noch de animo dit verder alleen te doen en zonder een goed bestuur zal ik dan ook niets meer ondernemen.



Nieuwe mensen om weer een bestuur te vormen zouden moeten zijn

penningmeester

secretaris 

leden



Mijn post als presidente kan ik niet beschikbaar stellen omdat die nodig is voor de contacten bij de gemeente



Nieves is vice presidente en in een te beroepen vergadering met gegadigden voor het nieuwe bestuur en de herstructurering van de vereniging Avolon zou met Nieves over haar post in het bestuur overlegd kunnen worden wat zij wil en of zij haar post beschikbaar wil stellen.



Vrijwilligers die gemotiveerd zijn om onze vereniging nieuw leven in te blazen  zijn dus van harte welkom.

 

Vriendelijke groeten,



Berta.



MELD U AAN BIJ BERTA REIVERS,

Berta Reivers 

Telefoon: 0034 666914225



Je kan je ook aanmelden via een PB op  dit bericht in Facebook of  mail naar  hondonvallei@outlook.com of reageer op dit artikel.