 In de Verenigde Staten
 is het niet ongebruikelijk een lint met een onderscheidende kleur te 
kiezen als symbool voor een actie. In 1991 kreeg elke deelneemster aan 
de New York City Race een roze lint opgespeld om te attenderen op 
borstkanker. In 1992 had Charlotte Hayley
 veel succes met een lintcampagne tegen borstkanker. Ze verkocht haar 
perzikkleurige linten door het hele land met een kaart waarop stond: 
"Het jaarlijkse budget van het National Cancer Institute
 is 1,8 miljard dollar en maar 5% van dit geld gaat naar 
borstkankerpreventie. Help ons om de wetgevers en Amerika wakker te 
schudden en draag dit lint!". Rond die tijd werkte de hoofdredacteur van
 het dames-gezondheidsblad Self, Alexandra Penney, samen met een gastredacteur, Evelyn Lauder, onderdirecteur van de cosmeticahandel Estée Lauder,
 aan een nummer over borstkanker. Penney en Lauder stelden Hayley voor 
om linten te gaan verspreiden via cosmeticawinkels. Hayley vond de 
plannen echter te commercieel, waarop Penney en Lauder met een roze lint
 kwamen. In oktober 1993 richtte Lauder 'The Breast Cancer Research 
Foundation' op. Deze beweging organiseert sindsdien 
bewustwordingscampagnes en werft fondsen ten behoeve van voorlichting en
 het bevorderen van onderzoek naar borstkanker.
In de Verenigde Staten
 is het niet ongebruikelijk een lint met een onderscheidende kleur te 
kiezen als symbool voor een actie. In 1991 kreeg elke deelneemster aan 
de New York City Race een roze lint opgespeld om te attenderen op 
borstkanker. In 1992 had Charlotte Hayley
 veel succes met een lintcampagne tegen borstkanker. Ze verkocht haar 
perzikkleurige linten door het hele land met een kaart waarop stond: 
"Het jaarlijkse budget van het National Cancer Institute
 is 1,8 miljard dollar en maar 5% van dit geld gaat naar 
borstkankerpreventie. Help ons om de wetgevers en Amerika wakker te 
schudden en draag dit lint!". Rond die tijd werkte de hoofdredacteur van
 het dames-gezondheidsblad Self, Alexandra Penney, samen met een gastredacteur, Evelyn Lauder, onderdirecteur van de cosmeticahandel Estée Lauder,
 aan een nummer over borstkanker. Penney en Lauder stelden Hayley voor 
om linten te gaan verspreiden via cosmeticawinkels. Hayley vond de 
plannen echter te commercieel, waarop Penney en Lauder met een roze lint
 kwamen. In oktober 1993 richtte Lauder 'The Breast Cancer Research 
Foundation' op. Deze beweging organiseert sindsdien 
bewustwordingscampagnes en werft fondsen ten behoeve van voorlichting en
 het bevorderen van onderzoek naar borstkanker.
Bron Wikipedia en Ayuntamiento Hondon de las Nieves